Searching...

Mark

ponedjeljak, 3. lipnja 2013.

Zimo: Jason Calacanis: Zašto sam odbio YouTubeov novac

Zimo
Blog o društvenim mrežama, multimediji i dizajnu
Jason Calacanis: Zašto sam odbio YouTubeov novac
Jun 3rd 2013, 09:15

Serijski poduzetnik i bloger Jason Calacanis objavio je jučer email u kojem objašnjava razloge zbog kojih je odbio novac koji mu je YouTube ponudio kao dodatnu investiciju u njegove već prilično uspješne YouTube kanale te zašto razmišlja o mogućnosti da se povuče iz YouTubeovog partnerskog programa.

Kako je Calacanis poznat kao čovjek s iskustvom u izradi kvalitetnog web sadržaja, YouTube mu je prije godinu dana ponudio novac za pokretanje nekoliko kanala s originalnimi i redovitim sadržajem. Navodno se radilo o sedmeroznamenkastom iznosu. Calacanis je pristao i pokrenuo ukupno devet kanala, od kojih su se prema njegovim riječima, tri pokazala osobito uspješna - Wellcast, XHIT i MMA Surge. Radi se o kanalima koji imaju 20-ak milijuna pogleda mjesečno i ukupno više od milijun pretplatnika. 

U svibnju ove godine YouTube je Calacanisu odlučio ponuditi još novca kako bi nastavio proizvoditi sadržaj za najpopularniju video streaming platformu, no on je investiciju odbio. Kako mali broj proizvođača sadržaja, njih oko 10%, uspije od YouTubea dobiti drugu rundu investicije, Calacanisova odluka da ne prihvati novac prilično je iznenadila šefove YouTubea. Kako ih ne bi ostavio zbunjene, odlučio je objasniti svoju odluku.

YouTubeu najviše zamjera "porez" koji iznosi 45% od svakog dolara zarađenog na oglašavanju. Kako je prodaja oglasnog prostora putem Googleovog AdSensea glavni izvor prihoda na platformi, dio koji Google zadržava za sebe prilično je velik. Calacanis navodi kako današnji profitabilni mediji imaju maržu između 20 i 50 posto, ako u to uračunamo 45 posto za troškove YouTubea, jasno je da je profitabilnost proizvođačima sadržaja teško dostižan cilj. 

Ovdje treba razlikovati "YouTube zvijezde", koje u većini slučajeva imaju tek nekoliko kanal, od MCN-ova (multichannel networks) poput Machinima i Maker Studios. Calacanis tvrdi kako YouTube namjerno radi protiv MCN-ova zbog toga što ih se boji. Ako bi se nekoliko velikih izdavača udružilo i osnovalo zajedničku platformu za hosting video sadržaja, YouTube bi bio u problemu.

Prema Calacanisu, izdavači bi trebali zadržati odnos s proizvođačima sadržaja, oglašivačima i gledateljima. Na YouTubeu je jednostavno previše toga van dosega izdavača, odnosno proizvođača sadržaja. Calacanis se već jednom opekao s pretjeranim vezanjem za jednu platformu. Naime, kad je Google 2011. godine promijenio algoritam za pozicioniranje web stranica na rezultatima pretrage, Calacanisov Q&A servis Mahalo.com zabilježio je ogroman pad broja posjetitelja. Tvrtka je morala otpustiti 10% zaposlenika. Čini se kako poznati poduzetnik ne želi ponoviti istu grešku dva puta.

Cijeli email mogli bi smo svesti na nekoliko poruka izdavačima - diverzificirajte svoj sadržaj na nekoliko platformi, ne dopustite da vam cijeli prihod dolazi od YouTubea te privucite svoje pretplatnike na druge servise poput Facebooka i Twittera kako bi ste ih, u slučaju raskida s YouTubeom, mogli lakše dosegnuti. 

Vrlo zanimljiv emailu u cijelosti pročitajte ovdje. Calacanis je obećao nadopuniti unos s savjetima kako proizvođači sadržaja mogu zaobići YouTube i njegovih 45%, odnosno zaraditi "sa strane".

Facebook Google Plus Twitter
You are receiving this email because you subscribed to this feed at blogtrottr.com.

If you no longer wish to receive these emails, you can unsubscribe from this feed, or manage all your subscriptions

0 komentari:

Objavi komentar